divendres, 17 de maig del 2019

EL PROJECTE D’ESCOLA, SOTA TERRA.


Cada curs tota l’escola porta a terme un projecte conjunt que treballen tots els grups.



El cicle d’infantil s’ha centrat en la decoració dels passadissos i gran part del projecte ha estat indagar en la vida del formiguer.



Cada aula va elaborar, amb material de reciclatge, diferents models de formigues i amb ampolles d’aigua de 1’5L. es va imitar els passadissos de les formigues introduint a dintre d’aquestes les formigues elaborades pels infants.



Es van fer  nou tallers (amb la mateixa distribució dels tallers artístics) tots els nens van passar per 8 tallers de dilluns a dijous. Divendres matí es va fer un esmorzar sota terra (patates, pastanaga, cebes, alls, remolatxa, rave…): “tastet sota terra” - va tenir molt èxit i la presentació va ser impecable, convidava a menjar.


Tallers:


  • ·  Fer d’arqueòlegs. Recopilarem ossos, deixalles amagades que s’han de classificar i separar   per reciclar.
  •      Animals que viuen sota terra al fons marí: Restes marines (cargols i petxines).

  • ·     Animals que viuen sota terra: vertebrats i invertebrats. 
  •      Observació i toca-toca dels mil peus.
  •      Sembrar llenties amb pots de iogurt de  vidre i ballar la dansa de l’Anikuni.
  •     Observació  de diferents aliments que podem trobar a sota terra: tubercles, amb caixes hi havien plantades algunes plantes.
  •      Contes. La Talpeta
  •      Fòssils: empremta closques de petxines i caragols de mari fang
  •      Pintar amb pintures fetes a partir de verdures que creixen sota terra.

·     
A primària ens vam proposar que els alumnes prenguessin consciència de tot allò que podem trobar sota terra. Per esbrinar-ho ens vam dividir en 8 grups d’alumnes de diferents cursos (de 1r a 6è) i vam investigar els diferents àmbits i vam decidir fer maquetes amb el resultat de les recerques. Així doncs van sortir 8 maquetes de paisatges tant urbans com naturals on vam reflectir la part que veiem habitualment, la superfície i la que normalment està oculta.


  •  Coves
  • Jaciments arqueològics
  • Volcans i capes de la terra
  • Ciutat
  • Hort
  • Cau d’animals
  • Transports
  •  Refugi antiaeri


Un cop definits el que treballaríem vam fer una previsió del material que necessitaríem i vam demanar a les famílies que portessin material reciclat com capses, ampolles, tubs de wc entre d’altres coses. Aquest material el vam organitzar en diferents capses en un lloc comú i cada grup podia agafar allò que necessitava. També vam fer una comanda de material com pintura, cotó fluix, paper d’embalar, papers de seda, pinzells, etc.



Cada grup organitzava la feina segons el criteri que havien escollit entre ells per tal que tots poguessin participar tenint en compte que en un mateix grup hi havia nens des de 1r a 6è i havien de treballar tots al mateix temps.



El projecte va concloure amb una visita de les famílies a l’escola per poder veure les maquetes i totes les altres produccions que havíem fet.



També vam rebre la visita d’un grup de nens i nenes de l’escola Sant Martí (dintre de les activitats previstes a la xarxa d’escoles AEX). Van poder veure les nostres maquetes i els vam explicar el que havíem après i com les havíem fet. Ells ens van fer moltes preguntes. Ens va semblar una experiència molt interessant!



Sota Terra. Projecte d'escola

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

EL PROJECTE D’ESCOLA, SOTA TERRA.

Cada curs tota l’escola porta a terme un projecte conjunt que treballen tots els grups. El cicle d’infantil s’ha centrat en l...