Cada curs tota l’escola porta a terme un projecte conjunt que treballen
tots els grups.
El cicle d’infantil s’ha
centrat en la decoració dels passadissos i gran part del projecte ha estat
indagar en la vida del formiguer.
Cada aula va elaborar,
amb material de reciclatge, diferents models de formigues i amb ampolles
d’aigua de 1’5L. es va imitar els passadissos de les formigues introduint a
dintre d’aquestes les formigues elaborades pels infants.
Es van fer nou tallers (amb la mateixa distribució dels tallers
artístics) tots els nens van passar per 8 tallers de dilluns a dijous.
Divendres matí es va fer un esmorzar sota terra (patates, pastanaga, cebes,
alls, remolatxa, rave…): “tastet sota terra” - va tenir molt èxit i la
presentació va ser impecable, convidava a menjar.
Tallers:
- · Fer d’arqueòlegs. Recopilarem ossos, deixalles amagades que s’han de classificar i separar per reciclar.
- Animals que viuen sota terra al fons marí: Restes marines (cargols i petxines).
- · Animals que viuen sota terra: vertebrats i invertebrats.
- Observació i toca-toca dels mil peus.
- Sembrar llenties amb pots de iogurt de vidre i ballar la dansa de l’Anikuni.
- Observació de diferents aliments que podem trobar a sota terra: tubercles, amb caixes hi havien plantades algunes plantes.
- Contes. La Talpeta
- Fòssils: empremta closques de petxines i caragols de mari fang
- Pintar amb pintures fetes a partir de verdures que creixen sota terra.
·
A primària
ens vam proposar que els alumnes prenguessin consciència de tot allò que podem trobar sota terra. Per esbrinar-ho ens
vam dividir en 8 grups d’alumnes de diferents cursos (de 1r a 6è) i vam
investigar els diferents àmbits i vam decidir fer maquetes amb el resultat de
les recerques. Així doncs van sortir 8 maquetes de paisatges tant urbans com
naturals on vam reflectir la part que veiem habitualment, la superfície i la
que normalment està oculta.
- Coves
- Jaciments arqueològics
- Volcans i capes de la terra
- Ciutat
- Hort
- Cau d’animals
- Transports
- Refugi antiaeri
Un cop definits el que treballaríem vam fer una previsió del material que
necessitaríem i vam demanar a les famílies que portessin material reciclat com
capses, ampolles, tubs de wc entre d’altres coses. Aquest material el vam
organitzar en diferents capses en un lloc comú i cada grup podia agafar allò
que necessitava. També vam fer una comanda de material com pintura, cotó fluix,
paper d’embalar, papers de seda, pinzells, etc.
Cada grup organitzava la feina segons el criteri que havien escollit entre
ells per tal que tots poguessin participar tenint en compte que en un mateix
grup hi havia nens des de 1r a 6è i havien de treballar tots al mateix temps.
El projecte va concloure amb una visita de les famílies a l’escola per
poder veure les maquetes i totes les altres produccions que havíem fet.
També vam rebre la visita d’un grup de nens i nenes de l’escola Sant Martí
(dintre de les activitats previstes a la xarxa d’escoles AEX). Van poder veure
les nostres maquetes i els vam explicar el que havíem après i com les havíem fet.
Ells ens van fer moltes preguntes. Ens va semblar una experiència molt
interessant!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada